Υπογράψτε και εσείς για αστική ή δημοτική συγκοινωνία στον δήμο μας

ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΤΕ ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ σελίδα Επικοινωνία

αριθμός επισκεπτών:

Τα αιτήματά μας

Κάτοικοι, παραθεριστές και επισκέπτες του Μαρκοπούλου και του Πόρτο Ράφτη Αττικής.
Κάθε φορά που χρειάζεται να κινηθείτε σε μεγάλες αποστάσεις, μέσα στις περιοχές του Δήμου μας, αλλά και για να έρθετε ή να φύγετε από αυτές, συνειδητοποιείτε πόσο δύσκολη και ακριβή είναι η μετακίνησή σας, σε μία γεωγραφική ενότητα που βρίσκεται πολύ κοντά στο αεροδρόμιο, το μετρό, τον προαστιακό, τον ιππόδρομο και το κέντρο της Αθήνας.
Η ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Αττικής έχει γνωρίσει σημαντική οικιστική ανάπτυξη τα τελευταία 7 χρόνια εξαιτίας των παραπάνω έργων, αλλά και λόγω της εύκολης πρόσβασης μέσω της Αττικής Οδού. Πολλοί είναι οι κάτοικοι της Αθήνας αποφάσισαν να μετακομίσουν στο Μεσόγεια, όπως δείχνει και η τελευταία απογραφή για να γλιτώσουν από το νέφος, την ηχορύπανση και την γενικότερη κατάσταση του περιβάλλοντος στο συνεχές πολεοδομικό συγκρότημα πρωτευούσης.
Η μαζική αυτή μετακίνηση πληθυσμού έγινε χωρίς την παράλληλη ανάπτυξη των υποδομών. Ένα μόνο σημαντικό έργο ξεκίνησε για τη διευκόλυνση μετακίνησης του τοπικού πληθυσμού: το έργο επέκτασης του προαστιακού στο Λαύριο. Βασικοί στόχοι του η ενίσχυση της υπάρχουσας συγκοινωνιακής κάλυψης των περιοχών από τις οποίες θα περνούσε –ανάμεσα σε αυτές και το Μαρκόπουλο- η οποία χαρακτηρίζεται ελλιπέστατη, καθώς και η ανάδειξη του Λαυρίου σε λιμάνι διεθνούς εμβέλειας, όπως είναι ο Πειραιάς.
Δυστυχώς σήμερα η κρίση την οποία όλοι μας βιώνουμε καθημερινά, σε συνδυασμό με τις πολιτικές απαξίωσης του ΟΣΕ, δεν αφήνουν περιθώρια για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου. Το 2007 που ανακοινώθηκε υπολογιζόταν ότι θα ολοκληρωθεί το 2012, με την ημερομηνία αυτή να μετατοπίζεται σήμερα στο 2015. Και βλέπουμε! Μέχρι στιγμής πέρα από τις μελέτες καμία άλλη πρόοδος δεν υπάρχει και το έργο έχει παγώσει ολοκληρωτικά!
Την ίδια στιγμή, η βενζίνη έχει σκαρφαλώσει στην ακριβότερη τιμή της Ευρώπης, εξαιτίας της φορολογικής πολιτικής στην Ελλάδα και των διεθνών πολιτικών συγκυριών. Για όσους μετακινούνται συχνά με το αυτοκίνητο, το μηνιαίο κόστος μετακίνησης αυξάνεται σημαντικά και αναδεικνύεται ως ένα από τα βασικότερα έξοδα των νοικοκυριών της περιοχής.
Επίσης, η υπάρχουσα συγκοινωνία σε Μαρκόπουλο και Πόρτο Ράφτη είναι ιδιαίτερα ακριβή, ανεπαρκής και δυσλειτουργική, με τα δρομολόγια των υπεραστικών λεωφορείων έχουν παραμείνει ίδια σε συχνότητα εδώ και πολλά χρόνια, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι έχουν τετραπλασιασθεί.
Η κρισιμότητα των ημερών που διανύουμε απαιτεί την πρόταση και την υλοποίηση συγκεκριμένων – αποτελεσματικών λύσεων που θα ανακουφίσουν την τοπική κοινωνία και οικονομία. Λύσεις που θα μπορούσαν να είναι:

Α. Η επέκταση της αστικής συγκοινωνίας και σε Μαρκόπουλο – Πόρτο Ράφτη
Β. Η λειτουργία τακτικής Δημοτικής Συγκοινωνίας στην περιοχή, με άμεση διασύνδεση και με το σταθμό μετρό-προαστιακού Κορωπίου
Συνοπτικά, για τις προτάσεις αυτές μπορεί να σημειωθεί:

Α. Η επέκταση της αστικής συγκοινωνίας και σε Μαρκόπουλο – Πόρτο Ράφτη
Μία αποτελεσματική λύση μπορεί να είναι η επέκταση της αστικής συγκοινωνίας, η οποία σήμερα σταματάει λίγο πριν τα διοικητικά όρια του Δήμου Μαρκοπούλου, στο Κορωπί και την Αρτέμιδα.
Μία άμεσα υλοποιήσιμη λύση. Μάλιστα, το καλοκαίρι του 2011 υπήρχε μια αστική λεωφορειακή γραμμή η οποία συνέδεε την Αρτέμιδα και το Ελληνικό περνώντας –χωρίς στάση- μέσα από το Μαρκόπουλο.
Άλλωστε, οι κάτοικοι και οι παραθεριστές του Πόρτο Ράφτη και του Μαρκοπούλου πληρώνουν ήδη υπέρογκους φόρους για την συντήρηση των αστικών συγκοινωνιών, χωρίς να έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτές.
Ο Σταθμός του μετρό στο Κορωπί απέχει μόλις 15 λεπτά από τον Δήμο μας και η μόνη εύκολη πρόσβαση είναι με αυτοκίνητο εδώ και χρόνια. Σημειώνεται ότι ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός, κεντρικά, προβλέπει την εύκολη διασύνδεση των σταθμών μέσων σταθερής τροχιάς –σε όλο το μήκος τους- με λεωφορεία.
Την ίδια στιγμή, περιοχές που απέχουν σαφώς περισσότερο από το κέντρο της Αθήνας εξυπηρετούνται ήδη με αστική συγκοινωνία
Β. Η λειτουργία τακτικής Δημοτικής Συγκοινωνίας στην περιοχή, με άμεση διασύνδεση και με το σταθμό μετρό-προαστιακού Κορωπίου
Και η δημοτική συγκοινωνία φαίνεται μία πιθανή λύση, παρά τους αντίθετους ισχυρισμούς των τοπικών αρχών πως δεν διαθέτουν τα απαραίτητα χρήματα για την αποτελεσματική δημιουργία και υποστήριξή της.
Αντίθετα, εκτίμησή μας είναι ότι εξειδικευμένη μελέτη θα μπορούσε να αναδείξει τεκμηριωμένες λύσεις στην προοπτική μίας βιώσιμης τοπικής συγκοινωνίας. Η εκτίμηση αυτή είναι το αποτέλεσμα της εμπειρίας από άλλες περιοχές, του δεδομένου ότι ο Δήμος ήδη διαθέτει μικρά λεωφορεία που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν, στην υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων χρηματοδότησης του συγκοινωνιακού έργου, καθώς και στη δυνατότητα αξιοποίησης κονδυλίων μέσω ειδικών αναπτυξιακών προγραμμάτων.

Μια τέτοια εξέλιξη λοιπόν θα επηρεάσει ιδιαίτερα θετικά την τοπική κοινωνία και οικονομία. Θα αυξηθούν οι «επισκέπτες» στην περιοχή, γεγονός που στη βάση ενός συνολικού σχεδίου θα βελτίωνε σημαντικά τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, τις υποδομές  και την αναπτυξιακή προοπτική της. Θα αναβαθμίσει σημαντικά το επίπεδο ζωής των κατοίκων, μειώνοντας σημαντικά το  κόστος ζωής τους, καθώς και την εξάρτηση των νοικοκυριών από τη χρήση ΙΧ αυτοκινήτου. Θα βελτίωνε ουσιαστικά την κατάσταση των δρόμων, τον κυκλοφοριακό φόρτο και θα ενίσχυε τη χρήση εναλλακτικών μέσων όπως είναι το ποδήλατο.
Για να γίνει εφικτή χρειάζεται ειδική προσέγγιση-μελέτη, με κοντινή ημερομηνία ολοκλήρωσης, από αξιόπιστους και εξειδικευμένους φορείς, ώστε να διερευνηθούν οι δυνατές λύσεις και να επιλεγεί η προσφορότερη από αυτές ή/και συνδυασμός τους, με κριτήρια την εξυπηρέτηση των αναγκών της κοινωνίας και τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος.